GRAVID & EFTERFØDSEL

INFO

Alle hold varer 55 min.

Hos FYSMO kan du trygt starte med at træne efter din fødsel og der er plads til at amme, pusle og drikke en kop te/kaffe før og efter træning.

HUSK, du kan altid betale dit gravid- eller efterfødselshold i rater.

Efterfødselshold: mandage kl. 9.30 og 10.45, samt onsdage kl.11.15

Gravid træning: onsdage 16.30

Undervisere: Johanne, Signe og Marie Louise

GRAVIDITET & EFTERFØDSEL

BESTIL DIN PLADS!

Fysmo Gravidtræning er for dig, der er gravid og gerne vil forbedrede dig fysisk til din kommende fødsel. Alle gravide kan deltage – vi sørger for at du bliver 100% parat til din fødsel.

På dette hold fokuserer vi på smidighed og fri bevægelse af ryg, bækken- og hofteled, hensigtsmæssig kropsholdning samt aktivering af støtte muskulaturen omkring mave og bækken. Du kan deltage som supplement til den træning, du allerede er glad for, og for dig der ikke er den store trænings-entusiast, er dette en god mulighed for at komme i gang. Vi træner sammen 1 gang om ugen, og du kan med fordel lave programmet eller dele af det hjemme – enten dagligt eller et par gange om ugen.

Øvelsesvalget sigter mod at understøtte det arbejde, kroppen skal gøre under fødslen, for at optimere og hjælpe dit barn ned gennem bækkenet og fødselskanalen.

Obs! Føder du midt i træningsforløbet, før din terminsdato, så tilbyder vi dig en rabat på et af vores efterfødselshold, når du er klar til det. Skriv til os på info@fysmo.dk

Fysmo Efterfødselstræning er for dig der ønsker at gå på et lille hold med kun 7 pladser og vi lægger vægt på fysioterapeutisk korrekt genoptræning efter din fødsel.

Vi arbejder effektivt med alle de klassiske problemområder – bækkenbund, mave-, ryg- og baldemuskulatur. Undervisningen tager højde for individuelle behov – tidligere skader, rectus diastase og ar efter kejsersnit.

Efterfødsel Begynder er for dig der lige har født eller skal i gang for første gang efter fødslen. Begynder holdet er typisk et forløb på 8 uger og vi tager udgangspunkt i dig der lige har født eller dig der endnu ikke har trænet efter din fødsel. Du kan godt starte op før dit 8 ugers tjek hos lægen, men så anbefaler vi at du booker en konsultation hos os inden, så vi ved hvordan din fødsel har forløbet og hvordan din krop har det efter fødslen. Skriv til os på info@fysmo.dk.

Efterfødsel Øvet er for dig der har gået på vores begynderhold eller har trænet et andet sted. Du skal kunne aktivere din bækkenbund og ønske mere intensitet i træningen. Vi vil træne hårdt og effektivt, men stadig med fokus på din bækkenbund, åndedræt og core muskulatur.

Strong MOM er holdet for dig der lige vil have et ekstra BOOST inden du starter på arbejde igen. Du kan træne med på holdet, hvis du ikke har gener og skavanker, der kræver ekstra hensyntagen, men vi vil stadig have fokus på bækkenbunden og mave/ryg, selvom vi får pulsen op og løfter håndvægte og kettlebells.

Vi anbefaler, at du starter på Begynderhold efterfulgt af vores Øvet- og Strong MOM hold. Har du tidligere trænet et andet sted, så skriv gerne en mail inden du booker din plads. Vi guider dig dermed til det rigtige hold.

Vi opretter hold ved min. 3 tilmeldinger.

Efterfødselstræningen hos FYSMO tager udgangspunkt i Pilatesprincipper. Vi arbejder for at få din krop til genvinde sin gamle form, kickstarte din mavemuskler – og vigtigst af alt, få styr på bækkenbunden.

Træningen varer ca. 60 min. og der er tid og plads til at du kan amme og skifte dit barn på klinikken før, under og efter træning.

Undervisningen tilrettelægges omkring dig og din situation, derfor har vi kun små hold med max 6 deltagere.

Har du haft en kompliceret fødsel eller et barn med særlige behov, bør du sende os en mail til info@fysmo.dk inden holdstart.

Er I en mødregruppe der ønsker at komme i gang med at træne sammen, så har vi forskellige løsninger til jer.

Kontakt os gerne her …

Share This